بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
بزرگترین سایت صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند قرار دارد/ صادرات ۸۴۰ میلیون دلاری در سال گذشته
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از طریق منطقه آزاد اروند صادرات صورت گرفت. وجود صنایع مختلف در منطقه آزاد اروند و استان خوزستان یکی از پتانسیل‌های مهم ما در این منطقه است. 
کد خبر : ۲۸۰۳۴۵

 

به گزارش بورس نیوز، علی زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در غرب کشور، در استان خوزستان و در مرز عراق هستیم. این منطقه از حیث قدمت تاریخی جزو قدیمی‌ترین مناطق صنعتی کشور است. شهرک‌های آبادان در منطقه آزاد اروند، پتروشیمی آبادان و ... جزو صنایع قدیمی این بندر محسوب می‌شوند. وجود بنادر خرمشهر و آبادان، اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و آبادان با قدمت بیش از ۱۰۰ صد سال، فرودگاه بین المللی آبادان و مسیر ریلی از خرمشهر تا تهران و شهر‌های دیگر از مزایای منطقه آزاد اروند به شمار می‌روند.

وی افزود: بزرگترین سایت صنعتی که در کشور در منطقه آزاد اروند قرار دارد. بیش از ۹۲۰۰ هکتار سایت صنعتی در منطقه ازاد اروند داریم که ۲۳۷ شرکت‌های مختلف در این سایت در حوزه‌های مختلف مثل پتروشیمی، مواد غدذایی و ... فعال هستند و صادرات خوبی نیز از طریق مرز شلمچه دارند. همانطور که می‌دانید مرز شلمچه مرز بسیار استراتژیک کشور است. تبادلات ما با کشور عراق و استان بصره (یکی از بزرگترین مراکز تجاری عراق شهر و بندر بصره) انجام می‌شود، حداقل فاصله زمینی را با خرمشهر یعنی به فاصله حدود ۲۰ دقیقه از خرمشهر تا بصره زمینه مبادلات تجاری اقتصادی خوبی با کشور عراق ایجاد شده است.

زارعی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هکتار بارانداز در مرز شلمچه داریم که یک ظرفیت بسیار عالی به شمار می‌رود. سال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از طریق منطقه آزاد اروند صادرات صورت گرفت. وجود صنایع مختلف در منطقه آزاد اروند و استان خوزستان یکی از پتانسیل‌های مهم ما در این منطقه است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ما در زمینه فعالیت‌های مختلف حوزه سرمایه گذاری توفیقات خوبی را کسب کرد. در ارزیابی‌هایی که دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور انجام داد، منطقه آزاد اروند بین مناطق ازاد کشور رتبه اول را کسب کرد. باتوجه به هدفگذاری‌ها و تمرکز در زمینه رفع موانع تولید و تسهیل شرایط سرمایه گذاری ما توانستیم براساس بررسی‌های انجام شده دارای رتبه اول شویم. در زمینه سهولت فعالیت‌های کسب و کار نیز نمره قابل قبولی را به دست آوردیم. 

وی در این باره خاطرنشان کرد: بسته‌های سرمایه گذاری مختلفی را آماده کردیم. یکی از نوآوری‌هایی که دبیرخانه شورایعالی منطقه آزاد کشور انجام داد، تامین بسته‌های سرمایه گذاری در سال گذشته بود. ما ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف تعریف کردیم که مطالعات و برررسی‌های آن انجام شد و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

در سال گذشته به دلیل اقبال خوبی که سرمایه گذاران نسبت به منطقه آزاد اروند داشتند، بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری داشتیم که ۳۲ همت از این طرح‌ها مجوز خود را دریافت و فعالیت خود را آغاز کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر