بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد؛

تلاش برای کاهش سرقت از خطوط نفتی

تلاش برای کاهش سرقت از خطوط نفتی
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مطرح کرد: اقداماتی که انجام شده نشان‌دهنده عملکرد موفق ما است؛ به‌طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود؛ در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ، ۴۷ مورد انشعاب غیرمجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.
کد خبر : ۲۸۰۳۷۹

به گزارش بورس‌نیوز، ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته است و به دنبال کاهش آن هستیم؛ البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.


وی افزود: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار قرار دارد و اقدامات انجام شده نشان‌دهنده عملکرد موفق ما است.


رحیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود؛ در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، ۴۷ مورد انشعاب غیرمجاز به ۴۱ مورد رسیده و ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران عنوان کرد: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

همچنین این مقام مسئول خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذب نقدینگی به سمت بازار سرمایه
درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد؛

جذب نقدینگی به سمت بازار سرمایه

ارسال نظر